Kaartproblemen? Gegevens aanpassen? We helpen graag verder!

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Tanken met Xtra

 

Een vraag over Xtra?
Bekijk de specifieke FAQ rond Xtra.

 

Kan ik voor mijn bedrijf een Xtra-profiel met betaalfunctie aanmaken?

Voor professionals bieden we de DATS 24-tankkaart aan, of de formule 'bankkaart als tankkaart'. Alle informatie vind je hier. Het is als bedrijf niet mogelijk te tanken met de Xtra-app of -kaart.
Mijn Xtra-kaart werkt niet meer.

Je kan snel verder met de Xtra-app. Download ze in de App Store of Google Play voor je smartphone. Zo heb je je Xtra-voordelen altijd op zak en tanken wordt nog makkelijker. De dag na je activatie kan je er al mee tanken. Met de app kom je toe aan het station, je geeft je pompnummer in, tankt, plaatst het tankpistool terug en rijdt verder. Meer informatie over tanken met de Xtra-app vind je hier: dats24.be/mijn-xtra. Wil je toch opnieuw een kaart? Dat regel je in je Xtra-profiel.
Mijn Xtra-kaart wordt niet aanvaard.

De magneetstrip van je Xtra-kaart is mogelijk onleesbaar door slijtage of beschadiging. Je kan meteen verder met de Xtra-app. Download ze in de App Store of Google Play voor je smartphone. Zo heb je je Xtra-voordelen altijd op zak en tanken wordt nog makkelijker. Met de app kom je toe aan het station, je geeft je pompnummer in, tankt, plaatst het tankpistool terug en rijdt verder. Meer informatie over tanken met de Xtra-app vind je hier: dats24.be/mijn-xtra. Wil je toch opnieuw een kaart? Dat regel je in je Xtra-profiel.
Ik wil met de Xtra-betaalfunctie tanken bij DATS 24, maar ik heb nog geen profiel. Hoe kan ik dit aanvragen?

Surf naar dats24.be/mijn-xtra en klik op "Activeer Tanken met Xtra" Maak eerst een Xtra-login aan en vul je persoonlijke gegevens in. Je kan daarna een domiciliëring activeren. Eens je betaalfunctie geactiveerd is, kan je zowel met de Xtra-app als -kaart tanken. Wij raden de app aan, waarmee je nog sneller tankt en met beperkt contact aan het station.
Krijg ik met Xtra korting op alle brandstoffen?

De korting die je met Xtra krijgt bij het tanken (0,5 eurocent/liter of kilo) geldt enkel voor diesel, benzine en CNG. Niet voor AdBlue, waterstof of onze elektrische laadpunten.
Waarom is de korting begrensd tot 16 eurocent/liter op de officiële prijs?

Door een maximum te zetten op de korting, krijg jij lage prijzen die we je op de lange termijn kunnen blijven aanbieden.
Mijn tankbeurt is automatisch gestopt tijdens het tanken. Hoe komt dat?

Je hebt waarschijnlijk je wekelijkse limiet bereikt. Met Xtra-kaart kan je voor € 100 (Basic), € 150 (Standaard) of € 250 (Comfort) per week tanken bij DATS 24. Dit bedrag wordt wekelijks in de nacht van zondag op maandag opgeladen. Als dit regelmatig gebeurt, plaatst Xtra je automatisch naar een hoger niveau. Je ontvangt hierover dan ook een brief in de bus.
Hoe activeer ik mijn Xtra-betaalfunctie om een medewerkerskorting te genieten?

Heb je de Xtra-app of - kaart al?
Voeg je unieke kortingscode toe via je Xtra-profiel. Meld je hiervoor aan met je Xtra-login of maak een nieuwe login aan. Klik op "Tankhistoriek" en "kortingscode". Daar kan je je kortingscode invullen.

Nog geen Xtra?
Maak een profiel aan op dats24.be/mijn-xtra en registreer je. Voeg op het einde je unieke kortingscode toe. Deze is meteen actief als je de Xtra-app download. Je kan ook een kaart aanvragen, die ontvang je binnen enkele dagen.
Hoe kan ik het overzicht van mijn tankbeurten raadplegen?

Meld je aan met je Xtra-login of maak een nieuwe login aan. Klik op het tabblad "tankhistoriek". Daar kan je al je tankbeurten raadplegen.
Vervangt de Xtra-kaart de DATS 24-laadpas voor elektrische voertuigen?

Nee. De DATS 24-laadpas is specfiek om elektrische wagens op te laden. Een laadpas vraagt u aan op dats24.be.
Kan ik na het tanken met de XTRA-app een ticket krijgen aan de terminal?

Aangezien je bij het mobiel tanken geen terminal gebruikt, is het ook niet mogelijk om aan de terminal een ticket te printen. Net na je tankbeurt zie je in de app wel de korte info over je tankbeurt. De tankbeurt is vanaf de volgende dag terug te vinden in de tankhistoriek van je online Xtra-profiel. Heb je om professionele redenen facturen nodig? Vraag dan een DATS 24-tankkaart aan of gebruik de formule 'facturen via bankkaart'.
Ik ben recent overgestapt naar tanken met de Xtra-app in plaats van de -kaart. Nu kan ik geen pomp selecteren in de app, wat loopt er fout?

Heb je de Xtra-app nog maar net gedownload en mobiel tanken geactiveerd? Na activatie gaat er 24 uur over voor de dienst beschikbaar is. Contacteer onze klantendienst als het probleem zich blijft voordoen via deze link.
Ik sta aan een DATS 24-station en selecteerde ‘Tanken’, maar de XTRA-app vindt geen station?

Geef in de app steeds de pomp pas in als je er al naast staat geparkeerd. Anders komen de coördinaten van het tankstation en de geolocatie van je smartphone niet voldoende overeen. Lukt het nog niet? Zet de locatiebepaling van je smartphone op de hoogste nauwkeurigheid en schakel je mobiele dataverbinding in. Ook 'scannen via wifi' aanzetten kan helpen om je locatie precies genoeg te bepalen.
Ik bevestigde per vergissing het verkeerde pompnummer. Kan ik nog annuleren?

Na het bevestigen van het pompnummer is de aanvraag verstuurd. Haak het tankpistool aan de geselecteerde pomp uit en haak het terug in om de tankbeurt te annuleren. Nadien kan je opnieuw proberen.
Heb ik mijn pincode nodig als ik mobiel tank?

Om te tanken met je Xtra-app heb je je pincode niet nodig. Het paswoord dat je zelf opgaf voor je Xtra-account in combinatie met de koppeling van je smartphone aan het account zorgen voor voldoende beveiliging. Extra tip: vergrendel je smartphone met een toegangscode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.
Mijn Xtra-kaart is geblokkeerd, kan ik nog tanken met de Xtra-app?

Zolang alleen je Xtra-kaart geblokkeerd is en je betaalfunctie nog actief is, kan je blijven tanken met de Xtra-app (als je voldoet aan alle voorwaarden). In sommige gevallen wordt samen met de Xtra-kaart echter ook de betaalfunctie geblokkeerd. Je kan dit online nagaan in je Xtra-profiel.
Hoe koppel ik mijn smartphone?

Je koppelt je toestel aan je Xtra-account door in de app een verificatiecode aan te vragen. Die ontvang je via e-mail. Nadat je die verificatiecode hebt ingegeven, is het toestel gekoppeld aan je account.